Het team van SCOPE®

Meer dan een eeuw ervaring



SCOPE - Rijkus Krabbendam

Rijkus Krabbendam

Inspirator, ideeënman, coach. Innovatieve/creatieve ondernemer en adviseur die een stap verder denkt en doet. Begon als reclameman bij Renault en werd hierna media- en campagnestrateeg bij Hansnel Reklamemakers waar hij Jacques Meijers ontmoette. Startte Hokra Below the Line, het eerste bureau voor promotionele communicatie. Veranderde daarmee de (inter)nationale markt voorgoed. Oprichter van het eveneens succesvolle Multistar Productions, het bureau dat -ook als eerste- evenementen vormgeeft vanuit belevenismarketing. Koos voor coaching en advies met Krabbendam Concept, Art & Projectmanagement en vervolgens voor SCOPE.
SCOPE - Bart Toonen

Bart Toonen

Verbinder, generalist, strateeg met een coachende werkwijze. Doelgerichte, betrokken manager, trainer, mediator. Black Belt Lean en Six Sigma. Grote ervaring in met name de gezondheidszorg. Werkte als interim manager o.a. bij GGZ-Oost Brabant, als interim manager Bedrijfsvoering bij Arkin/Mentrum en als verandermanager WMO GGZ. Plus diverse organisaties binnen de VVT en VG. Focus: aandacht voor veranderingen, samenwerking en cultuur. Startte in 2003 met Bernard van Duin de Maatschap van Duin & Toonen, Interim- en Projectmanagement. Is een van de bouwers van de SCOPE methode.
SCOPE - Bernard van Duin

Bernard van Duin

Generalist, bouwer, coach. Betrokken en creatief. Pragmatische manager en procesbegeleider. Black Belt Lean en Six Sigma. Zeer ervaren in de gezondheidszorg en welzijnssector. Met name in opzetten en ontwikkelen van afdelingen en/of projecten, beleidsontwikkeling en -implementatie, advisering en coaching bij de implementatie van wet- en regelgeving en cultuur-change. Startte in 2003 met Bart Toonen de maatschap Van Duin & Toonen, Interim- en Projectmanagement. Is een van de bouwers van de SCOPE methode.
SCOPE - Jacques Meijers

Jacques Meijers

Strateeg, klankbord, vertrouwensman. Creatieve merkenbouwer/communicatieman met oog voor mens, omgeving en detail. Was eerder o.a. directeur van Top 5 bureau Dietz, gespecialiseerd in strategische communicatie. Ontwikkelde het begrip alliantiemanagement: het haalbaar maken van projecten en veranderingen door het creëren van het benodigde draagvlak. Intern, maar ook op lokaal, regionaal en/of nationaal niveau. Daarvoor oprichter van Totalbranding, dat als eerste reclamebureau in Nederland Storytelling en Personal Branding inzette als campagnemiddelen. Startte bij Hansnel Reklamemakers, waar hij Rijkus Krabbendam ontmoette. Beiden werkten samen op de meest uiteenlopende (inter)nationale projecten en vonden elkaar in SCOPE.